Mandrakelinux 10.1 Alpha1

Poměrně potichu vyšla první testovací verze Mandrakelinuxu 10.1. Ke stažení je na obvyklých mirrorech (např. mandrake contactel.cz) nebo přes bittorrent. Chyby nalezené v testovacích verzích můžete nově reportovat přímo nám pomocí formuláře “Hlášení chyb“(použijte ve formuláři verzi Aplha1 nebo Cooker).

Pokud MandrakeSoft dodrží časový plán, budeme mít koncem srpna Community edici. Otázkou zůstává, z čeho tentokráte udělat sety – použít opět Community nebo počkat na Official? Co si o tom myslíte?

64 komentářů

  1. K. | 20.07.2004 | 08:15 | Odpovědět

    Rozhodně počkat na Oficial!

  2. vrabcak | 20.07.2004 | 09:01 | Odpovědět

    Rozhodně community!:-)
    Řekl bych že se schyluje k pěkné flame. Proto mám na úvod pro příznivce official verze jednu otázku. Jaký je rozdíl mezi tím, když dostanete community a pak bonus CD upgradující na official nebo rovnou official?

  3. Selmi | 20.07.2004 | 09:11 | Odpovědět

    Odpoveď na komentár č. 2 :

    suhlasim, pockat na official

    (pre 10.0. sa na official verziu necakalo az tak dlho a tych updatov bolo naozaj prilis vela na to aby som ich mal hodene na dalsom cd)

  4. Selmi | 20.07.2004 | 09:13 | Odpovědět

    Odpoveď na komentár č. 3 :

    inak uz verzia 10.0 bola hodne velka – neslo by dat to na jedno dvd-r?

  5. nazir | 20.07.2004 | 09:16 | Odpovědět

    Rozhodně PowerPack! 🙂
    Z toho alespoň MandrakeSoft IMHO něco má (pokud má člověk averzi k jakýmsi klubům, teamům, evangelistům a podobným shlukům a nejde do nich)…

  6. Martin Skala | 20.07.2004 | 09:20 | Odpovědět

    Co takhle Official s CD z PowerPacku jako minule? To by se mi fakt libilo, i kdyz proc si pak nekoupit rovnou krabici? Rovnou si odpovim, klidne bych si ji koupil, ale asi bych si ji nekupoval kazdy pulrok… Ale mozna bych ji pak mohl updatovat klasickymi GPL Sety :o) Mno, zvazim to.

  7. brutwan | 20.07.2004 | 09:55 | Odpovědět

    Jsem jednoznačně za Power Pack na DVD! Radši si něco připlatím než znova podstupovat ten DJ-ing jako u 10.0 🙂

  8. brutwan | 20.07.2004 | 09:59 | Odpovědět

    Ještě jsem zapomněl dodat, že bych počkal na Official, ať je to pěkně pohromadě na jednom médiu a můžu si to brát všude s sebou…

  9. gandalf | 20.07.2004 | 10:59 | Odpovědět

    Rozdil je jenom ten, ze QCM mi zminene upgrade CD slibila (potvrdila) jiz pred mesicem a ono porad nikde 🙁 GRRRRRRRRRR

  10. mari | 20.07.2004 | 12:06 | Odpovědět

    to Gandalf: muzete mi prosim na mail mari@qcm.cz poslat nacionale Vasi objednavky? At muzeme zjistit, kde nastala chyba :o)) Vse je preci resitelne…

  11. jindra | 20.07.2004 | 12:14 | Odpovědět

    Ja myslel, ze oficial bude vydavane jen jednou za rok, ono bude kazdy pulrok?

  12. bibri | 20.07.2004 | 13:31 | Odpovědět

    Asi tato: zvazuji CD a asi i DVD verzi. Powerpack zrejme nevyjde, minule byla cela domluva, z niz to vyplynulo, docela haluz a nepredpokladam, ze se to podari i tentokrat.

    Kazdopadne pokud vyjdeme z 3xCD verze, pridame BonusCD a posleze i UpdateCD, bude mit baleni zase peknych 3GB dat. K tomu volitelne DVD (set s nim bude urcite drazsi, o kolik jeste netusim, neb nemam hotovu kalkulaci).

    Jde jen o to, z ceho to vyrobit. Pro Official mluvi kvalita, za Community mluvi ochodni duvody…. tezke rozhodovani!

  13. barinap | 20.07.2004 | 15:01 | Odpovědět

    Ja jsem pro official. Official verze s MDK clubu je o hodne kvalitnejsi nez Community. Narazim spis na lidi co potrebuji kvalitu a stabilitu.

  14. gandalf | 20.07.2004 | 15:35 | Odpovědět

    I ja hlasuji pro Official. V Community bude (jako vzdy) rada chybek a v Official jich bude mnohem mene. Hlasuji pro kvalitu.

  15. BluX | 20.07.2004 | 19:08 | Odpovědět

    jj Official

  16. Zdenek | 20.07.2004 | 21:22 | Odpovědět

    Pro Community mluvi pouze strach QCM z usleho zisku. S tim s Vami citim. Balicek od QCM si porizuji predevsim modemiste a jejich zkusenost ukazala, ze Community jiz po nekolika tydnech ztrati podporu a Update beznym zpusobem nelze provest. Co kdyz ted ti lide ztrati trpelivost a radeji si vypali Official? Petistovka uz neni par desetikorun. Zkuste trosku zaexperimentovat, pockat na Official, udelat solidni BonusCD (ne pridat ho az nekdy priste, to mozna vytocilo nejednoho manika), lidi udelaji par nadsenych recenzi a je velka sance, ze pozitivni vysledek se dostavi.

  17. lynx | 20.07.2004 | 21:28 | Odpovědět

    Nez se vyjadrim, docela by me zajimalo, o kolik by tentokrat byla oficial verze drazsi nez comunity? Pokud to je vic nez tisic korun, bral bych rozhodne comunity

  18. mostro | 20.07.2004 | 21:51 | Odpovědět

    já jsem také pro Official (rád si počkám) a DVD, ať to stojí, co to stojí…..

  19. jpozlovsky | 20.07.2004 | 21:56 | Odpovědět

    Osobne bych udelal set z “kompletni” Community verze (v pripade 10.0 – 4CD) a pri uvedeni Official verze bych zdarma zacal pribalovat jakesi “MigrateCD”, ktere by Community upgradovalo na Official.
    UpdateCD by predpokladaly, ze uzivatel ma Official verzi a tim padem by na nich bylo vice mista.

    Nedockavy uzivatel by mel set tak brzo jak jenom by to bylo mozne, ale musel by si to sam aktualizovat pres internet na Official.
    Uzivatel pozadujici kvalitu nebo uzivatel bez rychleho pripojeni na internet by ziskal kvalitni set, ale musel by si chvili pockat.

  20. jpozlovsky | 20.07.2004 | 21:58 | Odpovědět

    … a DVD verzi bych delal jedine z Official.

  21. honza | 20.07.2004 | 22:27 | Odpovědět

    Já bych jednoznačně počkal na konečnou verzi, která bude už dobře vychytaná. A DVD…to bych byl opravdu velmi velmi velmi vděčný!!!!

  22. nekdo z lidu | 20.07.2004 | 22:49 | Odpovědět

    Mandrake by se melo snazit o dobre jmeno o ktere prislo. Minule distribuce se o to prilis nepostaraly. Ja bych byl radeji velmi opatrny a rozhodne bych uvedl verzi Official jako samostatny produkt. O verzi Community bych prilis nemluvil a dal bych ji pouze zkusenejsim. Verze Official by mela byt opravdu velmi vyladena, nemela by tam byt zadna chyba, ktera spoustu lidi odradi. Zacatecnik by nemel upgradovat verzi Community na Official. Je to pro nej dalsi ukon navic a tudiz vznik mozne komplikace.
    Jak jsem rekl verze 10 nebyla prilis vydarena, staci si precist diskuzi na zive.

  23. Dalli | 20.07.2004 | 23:04 | Odpovědět

    Můj hlas je počkat na Official

  24. fredy | 21.07.2004 | 08:59 | Odpovědět

    Jednoznačne Official na DVD. Community je vhodné na stiahnutie z internetu a domáce napálenie. Ale na investovanie peňazí na kúpu “krabicového” produktu je najvhodnejšie použiť Official.

  25. brutwan | 21.07.2004 | 09:22 | Odpovědět

    Mimochodem, už se ví, v čem se bude nová verze 10.1 lišit od svého předchůdce 10.0? Máte někdo zkušenosti s verzí Alpha?

  26. mee | 21.07.2004 | 09:26 | Odpovědět

    Ja bych taky byl pro Official.

    pro 22) Diskuze na zive neni moc dobrej priklad, vetsinou je to flame od nejakejch zarytejch windowsaku..

  27. tata | 21.07.2004 | 09:29 | Odpovědět

    Raději bych počkal na Official. A vůbec, “malé” verze x.1, x2 by se měly vydávat až jako Official. Stejně kdo má desítku, má ji v současné době už dávno vyladěnou a klidně měsíc počká. Chybové verze nadělají víc škody než užitku. Community zájemcům vypalovat jen tak bez manuálu. Chápu, že vypalování je méně spolehlivé, ale kdyby na stránkách bylo upozornění, že se chystá vydání daleko stabilnější verze a Community že není pro zelenáče, by zájemců zas nebylo tolik. Tím by QCM měla pro každého něco a všichni by byli šťastní.

    Proč by Official měla být dražší?

  28. bibri | 21.07.2004 | 10:16 | Odpovědět

    Zdenek (16): strach z usleho zisku je jaksi dost podstatny, jestlize se tim zivite. Problem je, ze kdyz to udelam pozde, vsichni si to vypali a nejen, ze nevydelam, ale hodne prodelam. To se dlouho udrzet neda, uplna charita zase nejsme.

    Jinak update Community jde provadet stejne jako update Official a na zadny problem jsem prozatim nenarazil. Co se tyce “solidniho BonusCD a hned” zrejme jste nezaregistroval, ze zakladni baleni nemelo tri CD jako vzdy predtim ale pet CD z PowerPacku, coz povazuji vzhledem k cene za vice nez slusny Bonus!

    Ad DVD – vypada to, ze se odvazim a pro 10.1 jej vyrobime. Soucasna DVD od Mandrakesofu pripadaji draha i mne…

  29. Brouk Pytlik | 21.07.2004 | 10:57 | Odpovědět

    bibri(28): Do financniho pozadi sice nevidim, ale urcite dost zalezi na cilove skupine. Muj nazor je takovy, ze dnes ma rychly inet kde kdo a jestli je opravdu hodne nedockavy, tak vleti na mirror hned po uvolneni a nebude cekat ani tech par dnu, nez to vydate.
    Pokud muzu mluvit za sebe, tak 10ka community byla pro mne dar z nebes, ale to jen proto, ze jsem mel cerstve prekopany hardware a potreboval jsem distribuci na 2.6kovem jadre. Stazeni s mym GPRS a drive dial-upem nebylo moc aktualni. Za normalnich okolnosti bych ale do community verse nesel. Behem kratke doby se mnozstvi aktualizaci prehouplo pres 1GB a takovy set pak pro mne nema moc velky vyznam.
    No, ale jak rikam, je to jen muj nazor a do 10.1 pravdepodobne stejne ani nepujdu, kdyz uz jsem si konecne vypiplal 10ku obrazu svemu. Do budoucna je ale pro mne zajimavy oficial.

  30. Prof | 21.07.2004 | 11:08 | Odpovědět

    Já jsem prováděl instalaci MDK 10 od QCM na tři počítače a na dvou z nich se mi instalace sekala, v jednom případě to šlo opravit podle errat, ve druhém případě se mi až na poněkolikáté podařilo nainstalovat minimální konfiguraci s KDE. V obou případech jsem musel následně upravovat LILO. Když už byl MDK rozchozený, nesetkal jsem se v něm s žádnými podstatnými problémy, až na to, že když jsem nainstaloval updaty, na dvou z oněch tří počítačů mi to rozhašilo fonty. Vzhledem k těmto zkušenostem už nejsem ochoten experimentovat s community edition. Protože nemám dobrý přístup na Internet (a kámoši, kteří mají, rozhodně nestahují zrovna tuto distribuci), klidně si nějakou dobu počkám na DVD s oficiální edicí. A už bez knížky, pokud by to šlo (nic proti ní, pane Bíbr, ale s jedním exemplářem vystačím).

  31. Prof | 21.07.2004 | 11:14 | Odpovědět

    Ale abych nekecal: Jeden z těch tří počítačů nemá DVD, takže bych stejně vlastně pořídil CD verzi. A do nové distribuce nejspíš půjdu až ve chvíli, kdy vyjde nová verze KOffice, která už bude používat jako nativní OpenOffice formát.

  32. Flashmann | 21.07.2004 | 11:39 | Odpovědět

    Prosim, ludia, vyjadrite sa aj k 10.1 Alpha1 !
    Ved o tom je vlastne clanok 😉
    Ja som to stiahol a skusil nainstalovat,ale bezvysledne.
    Instalacia na konci hlasila,ze nema balicek printer-utils a zatuhla,
    no po soft restarte sa system rozbehol,ale X-ka vobec nefungovali.
    Tak som opat zinstaloval 10.0 Official…

    Ake mate vy skusenosti s novou verziou ?

  33. Pavel | 21.07.2004 | 15:06 | Odpovědět

    Jsem rozhodne pro community verzi a kdyby se podaril stejny kousek s 5 CD tak je to super.
    A krom toho clovek se aspon neco pri tech problemech nauci. :-))

  34. Anonym | 21.07.2004 | 16:54 | Odpovědět

    Slo, jenze zdaleka ne kazdy ma DVD mechaniku !

  35. Tomáš Klos | 21.07.2004 | 18:02 | Odpovědět

    Určitě bych počkal na Official, protože pokud budou s Community takové problémy jako u 10.0, bylo by zbytečné taková CD vůbec lisovat.

  36. Anonym | 21.07.2004 | 18:29 | Odpovědět

    Na rozdil od vetsiny diskutujicich, kteri chteji Official, jsem jednoznacne pro Community. (teda, kdyz pujde bootovat z 1. CD 🙂 Kdo nechce nic testovat a prijit hned k hotove, bezchybne verzi, at si koupi krabici s Official.
    Brek nad mnozstvim opravnych updatu mi take prijde zcestny. Pokud je k dispozici skutecne pripojeni k Inetu tak se daji snadno stahnout. Kdo jede pres modem at zacne uvazovat o poradnem pripojeni a prestane sponzorovat Telecom. No a pokud neni moznost lepsiho pripojeni, tak je tu prece update CD resp. moznost celorocniho predplatneho.

  37. hz | 21.07.2004 | 18:50 | Odpovědět

    36: No jenze mit pak doma hromadu cedecek a nebo po novy instalaci vsechny updaty stahovat znova..
    To radsi official.

  38. jpozlovsky | 21.07.2004 | 21:06 | Odpovědět

    cista instalace se nedela kazdy den takze bych rekl, ze rozdil v poctu CD o 1 kus je naprosto irelevantni 🙂
    a ten kdo nebude chtit spoustu CDcek by si mohl koupit Official DVD

  39. Zdenek | 22.07.2004 | 00:43 | Odpovědět

    bibri (28):
    Nikdo nechce, aby jste sve zakazniky sponzorovali. Chtel jsem naznacit, ze plno lidi si po zkusenostech Community nekoupi a vysmahne si CD z Official. Vylej nalej. Update Community nelze provest stejne jako update Official, to je lez. Jasnacka, ze jsem zaregistroval diskoteku s 5 CD :-), i moje prasatko ubylo na vaze o 126 Kc vic nez minule. Jo jo, socialisti z EU nas na uvitanou obdarovali jinou DPH, ale porad je to pajcka za 1 CD navic.

    Prof (30):
    Pro lidi, kteri pouzivaji MDK jiz nejaky ten rok prestava byt set od QCM tolik cool. Zjisti, ze z prirucky se nic noveho nedozvi a aplikace na BonusCD nebo dalsich x CD temer nevyuziji a neni problem si ty drobnosti stahnout. To se jiz pak opravdu stavaji sponzory Mandrake a QCM, protoze MDK jim jednoduse prirostl k srdci a Slackware jim porad pripada jako hracka pro lidi se spoustou casu na traveni u PC.

    fict10n (36):
    Set od QCM si vetsinou kupuji ti, kteri na krabice chechtaky nemaji.
    Set od QCM si vetsinou kupuji ti, kteri na pevnou linku chechtaky nemaji.
    Modemiste maji modem napr. take proto, ze net tolik nepotrebuji, ne aby nekoho sponzorovali.
    Modemiste uvitaji Updaty, ktere budou fungovat.

  40. Martin Skala | 22.07.2004 | 10:31 | Odpovědět

    Mno dobre, myslim, ze bych se spokojil i s Community. Proc mam rad sety od QCM je hlavne pritomnost BonusCD, v pripade Community bych pak asi sahl i po UpdateCD. Na Internet se moc nepripojuji (mam k dispozici tlf. linku, ktera vydrzi cca 5 min, pak spadne :o) Tisteny manual je bezva vec, ale je slozite ho udelat tak, aby vyhovoval vsem. Myslim, ze bez zakladu uz bych se obesel (i proto, ze uz mam manualy od 9.2 a 10) a uvital bych spis rozsirit cast administrace a reseni problemu. Nicmene, kdyz bude mit cely set hezke baleni treba mensi krabici (mohou v ni byt i nejake ty reklamni letaky, ktere by mohly ekonomicky pomoci) rad si ho poridim. (I kdyz jeste nevim, jestli to bude zrovna 10.1, zalezi na zmenach, jake v ni budou).

  41. bubos | 22.07.2004 | 14:22 | Odpovědět

    ja bych to asi neresil
    co clovek to nazor, nejrozumejsi mi pride, udelat to podle sveho svedomi, nechcipnout hlady, … a comunita se s tim srovna, nelze se zavdecit vsem, to proste nejde

  42. Rafter | 22.07.2004 | 22:42 | Odpovědět

    Do Comunity nejdu, jednou stacilo.. Pokud bude v 10.1 neco prevratneho, sel bych do Official DVD 🙂

  43. tomek | 23.07.2004 | 11:31 | Odpovědět

    Souhlasím, raději si počkám na Official. S Community to byl tentokrát děs.

  44. sine.nomine | 23.07.2004 | 13:58 | Odpovědět

    nevim, ale asi mam doma jinou community nez vy ostatni, protoze s ni zatim nemam zadny vyznamnejsi problemy (jediny co by se dalo nazvat problemem jsem si zpusobil instalaci neoficialnich gnome-2.6 – nejak maj chudinky asi bordel v mime-typech, protoze nektery veci (napr. slozka pokrocile v gnome control center, ale zatim jsem prisel jen asi na 3 nebo 4) to neumi. ale to je moje chyba (neoficialni rpmka) a protoze pouzivam skoro porad kde tak mi to zas az tolik nevadi. teda krome nebootujiciho prvniho cd, no ale zas az tak casto potreba neni 🙂

  45. Petr | 24.07.2004 | 18:28 | Odpovědět

    Primlouvam se za Official verzi.

  46. Christof | 24.07.2004 | 19:58 | Odpovědět

    ja sice instaluju az kazdou druhou verzi (takze asi az 10.2), ale primlouval bych se za Official, preci jen bude vychytanejsi
    a DVD by bylo supr

  47. Viktor | 26.07.2004 | 10:44 | Odpovědět

    Můj názor je jednoznačný – Community. Zde jsou důvody:

    1. Official můžete mít v krabici od Mandrakesoftu (chápu, je to dražší, ale za stabilitu se platí)
    2. Čím méně lidí bude používat Community verzi, tím méně stabilní bude verze Official, protože na spoustu chyb se nepřijde – a celý nápad s rozdělením na Community a Official by šel do kytek. Kolik z vás testovalo RC verze a kolik si instalovalo Community verzi?
    3. Community 10.0 byla první verze s jádrem 2.6.x, první Community verze, atd. Právě díky Community verzi se tyto problémy podařilo včas vychytat.
    4. A kdyby se povedla “PowerPack Community verze”, tak ten bonus za testování Community verze je více než dostatečný.

  48. Tuxík | 26.07.2004 | 12:36 | Odpovědět

    Já bych počkal na Official verzi. Kvalita a stabilita předevšem.

  49. Tuxík | 26.07.2004 | 12:36 | Odpovědět

    Já bych počkal na Official verzi. Kvalita a stabilita předevšem.

  50. David | 26.07.2004 | 19:09 | Odpovědět

    Myslis, ze chyby hlasili BFU, kterym je GPL set primarne urcen?

  51. Viktor | 27.07.2004 | 11:35 | Odpovědět

    Pro BFU je IMHO určen Mandrakelinux 10.0 Discovery. A Community verzi 10.1 očekávám poněkud stabilnější než 10.0, kde byla spousta nových věcí. I když, výměna XFree za X.org v 10.1 možná taky nebude bezbolestná…

  52. bibri | 28.07.2004 | 10:10 | Odpovědět

    Se stabilitou Community 10.1 nevim … mozna ano, mozna ne. Discovery je sice urcen pro BFU ale v CZ/SK prostedi je k nicemu, protoze obsahuje jen dve CD – chybi mu CD s lokalizacemi. Proto se take prestal dovazet.

  53. Viktor | 28.07.2004 | 14:49 | Odpovědět

    Já mám jen strach, aby se z Community verze nestal je další RC, který si stejně nikdo nenainstaluje, neotestuje a tím pádem Official verze nebude stabilní. Ti, co touží po Official verzi, mohou mít DVD za 2200 Kč, je to stabilní a prověřený systém. Chápu, že 2200 Kč je pro někoho dost peněz, ale od takových lidí bych na druhou očekával, že přiloží ruku k dílu a otestují řádně Community. A když někdo nechce testovat, tak ať si počká na ISO soubory official verze a vypálí si je sám, nebo si je nechá vypálit někde jinde. A např. z http://www.dvdlinux.cz mu rovnou pošlou Mandrake na DVD.
    Takže tak.

  54. mato | 29.07.2004 | 13:52 | Odpovědět

    Ja som sa vratil spet k 9.2 Mal som 10.0 official aj komunity ale ani na uplne standardnych komponentoch som niektore veci nerozchodil. Skorej by som bol za to aby sa ako GPL set vydala az oficcial verzia. Na jednej strane su tu velke vyhlasenia predstavitelou firmy ako je Mandrake uzivatelsky pritulny voci beznym desktopovym uzivatelom. Potom ale neziadajte aby boli smutny ked si kupia nie 100 % GPL set. Pretoze oni do velkej miery niesu schopny testovat rc a community. Mandrake mam do dnesnych dni a som s nim spokojny, ale pocul som a do urcitej miery s tym suhlasim, ze je sity horucov ihlov. Posledna rada 10.0 mozno aj kvoli financnym probl. firmy. Ale to uz ja neviem.

  55. Mato | 29.07.2004 | 14:12 | Odpovědět

    Gandalf nebud smutny, mne chodi opravne cd na 10.0 uz asi treti mesiac. Odpoved o registracii objednavky som pri tom dostal.

  56. Marex | 29.07.2004 | 16:23 | Odpovědět

    Ja jsem pro Official DVD
    Bylo by vyborne, kdyby to obsahovalo to co 10.0 GPL (4CD + 1CD z PowerPacku)
    Kdy byde nejaka recenze 10.0 alpha1? Jsou uz nekde screenshoty?

  57. bibri | 30.07.2004 | 17:18 | Odpovědět

    Na DVD by se toho vlezlo i vice :)))

    Na Aplha1 se urcite podivaji na distrowatch nebo tak nekde, mne se do toho zatim moc nechce, kdyby se nekomu chtelo, rad to zverejnim.

  58. I.M | 30.07.2004 | 23:02 | Odpovědět

    Je pravda, že Alpha1 jsme stáhli před týdnem hned po uveřejnění a první dojmy byly spíše rozpačité. Nejenže jsem měl problém s detekcí grafické karty, ale ještě ke všemu byla špatná verifikace dvou balíčků na prvním CD. Usoudil jsem ze je doinstaluji rucne po instalaci, ale zase neseděly jejich MD5 sumy, takže jsem oželel KDE a nechal naběhnout alespoň IceWM aWM. Ovšem vzhledem ktomu že se jedná o alpha verzi tak to nevidím jako nějaký problém.
    Jinak osobně bych se přimlouval za sety z official verze, přeci jenom zákazník není tester.

  59. sss | 31.07.2004 | 17:18 | Odpovědět

    DVD je blbost. ja dvd nechaniku nemam a ani nepotrebuju a takovych je nas urcite spousta.

  60. Marex | 31.07.2004 | 19:29 | Odpovědět

    -> sss
    DVD neni blbost. Tech co maji DVD mechaniku je dnes asi vetsina (viz anketa 🙂
    To prehazovani 5-ti CD je fakt ohavnost a otravnost, nemyslis?
    (plus na DVD se vejde skoro 7 CD = 4 install CD + 3 mohou byt nejake bonusy, dalsi software atd.)
    (jen si to predstav – misto “vlozte CD1…5” pouze “vlozte DVD” 🙂
    Jinak nejlevnejsi DVD mechaniky se daji sehnat uz za 872kc s DPH…

  61. Sesam | 01.08.2004 | 11:31 | Odpovědět

    Jsem pro official. Ono je to tak, kdyz uz si neco koupim, ocekavam, ze to bude v pohode fungovat. Kdyz chci neco testovat, stahnu si to. To je podle me ta filozofie, ktera vedla k vytvoreni 2 verzi community a official. Me osobne velmi nastve, kdyz vydam penize za SW a pak slouzim NEDOBROVOLNE jako tester. Ja soft testuji rad, ale musim vedet, ze to je k ucelum testovani. A vzhledem k tomu, ze odvadim nejakou praci pro vyrobce (minimalne shromazdovani informaci, co tam nejede, tak jak ma), neocekavam, ze za to jeste budu platit. A pokud jde o media, take se primlouvam za DVD. Uz je tech CD opravdu moc. Moje osobni maximum je 3 CD(media) k jedne veci (program, system)….

  62. Viktor | 02.08.2004 | 10:02 | Odpovědět

    To Sesam:
    U Mandrake 10.0 Community každý věděl, že se nejedná o finální release. Odměnou ti bylo právě 5CD verze z PowerPacku. Mandrakesoft by byl podle mě na hlavu, kdyby povolil udělat v ČR GPL set s 5CD PowerPack Official. Díky EU by takový set byl dostupný od Talinnu k Lisabonu za 399 Kč + 19% DPH + poštovné a balné, tedy odhadem za 20 EUR. Kolik by asi prodal svých PowerPack CD setů za 54 EUR? A kolik by prodal členství v Mandrakeclubu?
    Jinými slovy – pokud chceme mít v ČR naději na GPL s PawerPackem, bude to Community. Pokud se česká Mandrake komunita spokojí se standrardních 3CD GPL setem, nechť je to Official.
    Jiné cesty nevidím.

  63. Rafter | 03.08.2004 | 12:10 | Odpovědět

    To Viktor: Jo, mas pravdu. Otazka je ale jeste ohledne update z Comunity na Official. Pokud bude snadny, a nebude obsahovat mnoho set megabajtu, tak by se Comunity verze dala unest. U verze 10.0 se to ale fakt nepovedlo. Uz neustale zmeny adresaru na FTPku tomu moc nepridaly..

  64. bibri | 04.08.2004 | 11:44 | Odpovědět

    S temi updaty to opravdu prilis nevyslo, bez tluste lajny to nebylo nic moc…

    Proto jsme se take rozhodli zeptat uzivatelu. Zatim se vyjadruji vetsinove pro Official a jak jsem rikal, mluvi pro ni i mene problemu.

Leave a comment

Sorry, you must be logged in to post a comment. Login