Par obrázků z beta2

Včera v noci jsem nainstalovat beta2 a mám tady pár obrázků. Na první pohled se hodně změnila struktura menu. Řekl bych, že pro BFU bude stravitelnější a ostatní si ho překoupou k obrazu svému 🙂 Další změna vykoukla u Ovládacího centra – no nevím. Zato jádro je opravdu z řady 2.6. a KDE 3.2 taky není k zahození.

Překvapila mne přítomnost česká nápovědy u OpenOffice.org, že by svítalo na lepší časy (jsou tam všechny lokalizace nápovědy)? V důsledku toho ale ubyly programy, nenašel jsem například mc, gkrellm a Galeon – místo něj byl nainstalován prohlížeč Epiphany. Vypadá to, že programů bude trochu méně, snad budou lépe vybrány.

Máte nějaké zkušenosti s beta2? Podělte se o ně v diskusi! Nalezené chyby pak můžete hlásit na http://qa.mandrakesoft.com.

50 komentářů

  1. gebu | 06.02.2004 | 12:22 | Odpovědět

    Mě to vždycky trochu mate, že se menu změní. Pak mi chvilku trvá než se zorientuju.
    OOo má českou nápovědu už dlouho (alespoň, když si stáhnu verzi z webu pod windows)
    mc se mi nikdy u mandrake nenainstaloval defaultně.

  2. jiri | 06.02.2004 | 12:24 | Odpovědět

    To ovládací centrum se nedá přepnout do té formy: v levo kategorie – v pravo obsah? Jestli né, tak se uklikáme k bezvědomí. To by se mi nezdálo právě šťastné. Klidně ať to tam takto je, ale ať se dá přepínat mezi pohledy.

  3. KejPi | 06.02.2004 | 12:46 | Odpovědět

    Osobne mi pripada nove menu mene prhladne – hlavne ta polozka “more applications”. Treba mplayer se mi nainstalovat do More applications -> Multimedia -> Video. Tuhle “dvoji strukturu” menu vylozene nesnasim – jak mam vedet, jestli je mplayer v multimedia -> video nebo tam co je. Myslim, ze to podstatne zhorsi prehlednost. No a co se tyka MCC, tak bych rekl, ze je to taky na prehlednost horsi 🙁 Tohle se tada moc nepovedlo 🙁

  4. bibri | 06.02.2004 | 13:09 | Odpovědět

    Jak jsem psal – menu mi pripadne pro BFUcka lepsi. Mandrake proste preferuje pro video Xine, tak je tam xine. Ostatni jsou v dalsich aplikacich. Normalni clovek si to nastavi podle sebe samozrejme.

    AD napoveda k OO: dlouho je ale v oficialnich obrazech MDK bylo vzdy jen nekolik malo jazyku, cestina urcite ne. Ted jsou tam vsechny dostupne jazyky.

  5. cc | 06.02.2004 | 14:11 | Odpovědět

    gkerllm, neni pouze v menu ale jinak se na CD nachazi, alespon v beta1

  6. jirik123 | 06.02.2004 | 17:49 | Odpovědět

    Cetl jsem spravne, ze tam chybi midnight commander???
    Ten balicek ma prece velikost jen radu x.100kB, patri myslim mezi jeden z nejpouzivanejsich nastroju, tedy alespon u me a okruhu linuxovych uzivatelu v mem okoli. Z screenshotu jsem mel dojem, ze se cely MDK vyrazne posouva k windowsovske klikaci “filozofii”- vyber–>klikni–>otevre se dalsi okno …

    Ty ukazky me teda zklamaly:(

  7. Radek Vybíral | 06.02.2004 | 18:48 | Odpovědět

    To s tím Midnightem mě vážně štve. Už ho v 9.2 nezařadili do výchozího výběru, člověk si musí zvolit Výběr jednotlivých balíčků a teď ho pro jistotu odeberou úplně. :((

    Tohle je soft, bez kterého jsem totálně neschopen pohodlně pracovat.

    Když jsem dělal na Sunu, tak první co bylo, že jsem si tam dotlačil mc…

  8. Anonym | 06.02.2004 | 19:53 | Odpovědět

    MC vskutku neni, menu KDE pri startu obsahovalo jen par polozek, musel jsem zmenit, coz pro BFU neni idealni.
    Mate prosim nekdo zkusenosti s VT600? Mam Gigabyte KT600
    Pro zvuk mi to vybralo ovladac snd…, ktery nebehal (via… beha bez problemu)
    Stejne tak pro ATI 9600Pro mi to vybralo spatny ovladac (asi fbdv…, okna pak vypadala hodne divne) s fglrx to beha, ale neni to akcelerovany (alespon podle toho jak beha tux).
    Identifikujemi to grafiku pripojenou pres PCI, ale mam tam AGP 3.0.
    V seznamu hardwaru PCI-to-PCI bridge (AGP2.0/3.0). Mam neco spatne nastaveno?
    Jadro je tam 2.6.2RC3, KDE 3.2 (Xka 4.4) …
    Prosim poradte (klidne na mail), chtel bych si hrat s OGL. Diky

  9. bibri | 06.02.2004 | 21:59 | Odpovědět

    MC tam mozna daji – ISO obrazy maji zatim jen 650MB, urcite zase minimalne posledni dva zvednou na 700MB a to je 100MB navic.

    Muzeme to ovlivnit i jako clenove klubu – hlasovat pro nej, jdem na to 🙂

  10. Patvor | 06.02.2004 | 22:10 | Odpovědět

    Zde je krásně vidět, kam vede MandrakeSoft snaha udržet distribuci na 3 CD. Za sebe nevidím důvod k vyhazování podporovaných balíčků, i za cenu rozšíření počtu médií na 4.

    Změny ve struktuře menu, změna v mcc a podobná “zlepšení” jsou vyhozenou prací. Funkční věc bych neměnil. Konzervativní přístup MandrakeSoftu bych přivítal, v krajním případě nabídnutí možnosti dosáhnout původního/předchozího vzhledu a funkcionality.

    Mnoho lidí tyto zásahy rozezlí a od Mandrake odejdou, jiní lidé zase budou přitaženi. Zdá se mi, že MandrakeSoft vykročil cestou Fedory. “Co chcete dělat ? Číst poštu …. “.

    Přívětivostí se zaklíná čím dál víc tvůrců distribucí a já se přimlouvám za to, aby byly vydávány dvě verze distribucí : Superpřívětivé (nemusíte znát názvy balíčků/programů) a pro “veterány”.

  11. bibri | 06.02.2004 | 22:17 | Odpovědět

    I kdyz s vami souhlasim (trocha konzervativnosti by rozhodne neskodila) tak si neodpustim jedno male popichnuti. A totiz to, ze veteran se vzdy zaridi podle sebe.

    Nevim jak vy, ale ja mam pracovni prostredi porad stejne uz od doby RH 5.2 🙂 A jsem rad, ze na Linuxu tuto moznost mam.

  12. Evil | 06.02.2004 | 22:58 | Odpovědět

    závidím vám… už jen to, že se vám to podařilo nainstalovat… já jsem strávil 2 dny marnými pokusy to nainstalovat na notebooku, kde MDK 9.2 chodí bez větších problémů. Rozhodilo mi to disk a nervy. Totálně. Pak už jsem neměl čas a ještě s vděkem jsem nainstaloval zpátky 9.2, aby ten stroj ožil…

  13. Anonym | 06.02.2004 | 23:15 | Odpovědět

    Take si myslim, ze “veterany” urcite nezajimaji zmeny v KDE menu. Ono ostatne vetsinu z nich nezajima KDE kompletne.
    KDE bych nechal lidem, kteri nahrazuji Windows (a jsem rad, ze to KDE maji…), lide kteri maji Linux si vyberou co je jim libo. Sam si vsak vzpominam, ze mi KDE v zacatcich hodne pomahalo. Nechme ho to tedy delat dale – pomahat dalsim novackum.
    Vsak oni casem pochopi svobodny sw a na E, Flux ci Xfce stejne narazi 🙂
    PJ

  14. Zdenek | 07.02.2004 | 14:58 | Odpovědět

    KDE neni svobodny sw? A proc byste ho nechaval? To ho mate moznost nekomu vzit? Trosku prudim, ale tohle z tech vasich vet vyplyva.

    Ostatni desktopy, treba Xfce jsou samozrejme taky super.

  15. zdenda | 07.02.2004 | 18:09 | Odpovědět

    MDK10 beta2 se mi líbí,ale chce to vychytat a doladit.
    Moje poznatky z default instalace jako laik:
    Jako plus hodnotím vývoj. prostředí Quanta +. Dalších
    chyb je dost.MC jsem doinstaloval z beta 1, ale vzhled je
    nedopracovaný a tak ho asi vypustili z balíčků.
    Apache jsem nainstaloval, ale MySQL se nepodařilo připojit.
    V phpinfo() není.
    Webmin má stále potíže s configem Apache2, zato s MySQL
    si rozumí. Na nové ovládací centrum se dá zvyknout, ale
    něco s Drakconnect nechodí.
    Výborná je volba sledování internetu, zato nastavení
    sítě zatuhává. Pak pomůže osvědčený mc v /etc.
    Zvuk na kartách SB, nebo isa zatím nejde. Hlásí se
    chybějící podpora v jádře. To snad vyřeší další balíčky.
    Pokud se beznadějně zamkne CD a nelze jej vysunout,
    což se mi stalo při instalaci mc z beta1, pomohlo přepnutí
    jako root a uvolnění mechaniky.
    Menu hodnotím jako přehlednější, než v 9.2.
    Zatím mi uniká, jak vymysleli autoři změnu práv, třeba
    u adresářů, aniž bych musel jít do root, nebo do terminálu.
    Práva uživatelů krásně nastavím, ale ostatní práva v
    adresáři skupiny ??. Jestli máte zkušenosti, poraďte mi.
    Zatím jsem se vrátil k MDK 9.2.

  16. waclaw | 08.02.2004 | 10:04 | Odpovědět

    Tak jsem si take stahnul MDK10.0beta2, ale co me totalne odradilo si tohleto pustit na disk, je ze spatne rozezna velikost partition na vsech discich. Vzdy ukaze, ze na konci disku zbyva jeste nekolik MB nealokovaneho mista!

  17. hynek | 08.02.2004 | 10:18 | Odpovědět

    Ahojte
    problem mam se sitovkou Realtek – 8… . Chybu jsem nasel i mezi bugy,ale nicmene nevim co s tim. Asi se jedna o spatne parametry pro tuto sitovku. Nevyresil jste to nekdo ?

  18. plaz | 08.02.2004 | 16:57 | Odpovědět

    Zdravím

    Mám problém s instalací. Instaluji ze souborů na disku. Udělal jsem si bootovačku z toho image, kterej je přiloženej. Instalace naběhne v pohodě, vyberu jazyk, přijmu to lic. ujednání, ale pak to na mě vyflusne tohle:

    Nelze načíst moduly jádra odpovídající instalovanému jádru (chybí soubor /lib/modules.cz-2.6.1-1mdkBOOT) což obecně znamená, že spouštěcí disketa nemá jádro stejné jako má instalační médium …

    Ten soubor je tam v novější verzi.
    Poradí někdo, co s tím ?

  19. Anonym | 08.02.2004 | 19:06 | Odpovědět

    toto je odpoved specialne pro Zdendu:
    KDE je sob. sw.
    “KDE bych nechal lidem,… “ zde se Vam (nebo me?) vytratil kontext, tj. specialne pro Vas by to melo znit:
    KDE bych urcite nechal jako vychozi lidem, ….
    “…lide kteri maji Linux si vyberou co je jim libo” z toho asi nevyplyva, ze bych nekomu neco bral, nemyslite?
    Nektere desktopy ci wm nejsou super. nektere primo stoji za starou belu. potiz je vsak v tom ze kazdy to mame jinak rozlozeno. a o tom to je.
    Priklad: moje zena pouziva KDE a je velmi spokojena.
    ja nepouzivam KDE a jsem take spokojen 🙂
    (ale kdyz jsem zacinal s linuxem tak jsem KDE mel)

    MDK se vsak snazi zachytit prvni zajem novacku o linux.
    proto se snazi byt co nejfunkcnejsi a nejsamostatnejsi. (rozumnej predkonfigurovany na roumne hodnoty)
    Coz je prace velmi obtizna a nevdecna. A ja jsem se na to snazil svym zpusobem poukazat…
    o nic vic tady neslo.
    snad si uz rozumime.
    PJ

  20. Hudy | 09.02.2004 | 09:42 | Odpovědět

    ale nie preco mc prec

    strasne joj

    zas to instalovat z netu ach jaj

  21. Jirka V. | 09.02.2004 | 12:42 | Odpovědět

    No teď jsem chtěl začít stahovat, ale nevím. Jde tam nějak ten isazvuk (AWE64) dát bez překladu nového jádra?? Chtěl jsem to instalit kamarádoví, kterého totálně vytočily Woknowsy.
    Dal bych mu i 9.1, ale isa jsou (všude?) už jen 9.2 a o těch jsem četl pěkné věci….
    Dík J.

  22. KejPi | 09.02.2004 | 13:48 | Odpovědět

    MDK9.2 je IMHO jeden z nejvice povedenych MDK, co jsem mel v ruce.

  23. bibri | 09.02.2004 | 14:01 | Odpovědět

    Jo jo, na 9.2 VELKY pozor!!!!!!

    Znici vam CDROM, udusi rybicky v akvariu, zanese komin, ucpe odpady a babicka dostate kanarkovou nemoc. Previt jeden.

  24. Roj | 09.02.2004 | 14:05 | Odpovědět

    Jirko, pokud tomu rozumis, dej mu klidne 9.2. A pokud mu to budes schopen nastavit a dodelat.
    Ale jestli mu chces jen vrazit do ruky 4 CDcka a nechat ho bejt… to bych neriskl 😉

  25. Jirka V. | 09.02.2004 | 14:26 | Odpovědět

    Ok, dám mu tam tu 9.2. Dík J.

  26. orx | 09.02.2004 | 18:22 | Odpovědět

    hruza hruza… prace MandrakeSoftu spociva jako v cem? Meli by snad integrovat ruznorode veci do jedne funkcni distribuce. Uz zprava o 10 Beta 2… chtel sem vedet co v ni najdu za verze programu, bohuzel “zbytek clanku je jen pro cleny MandrakeKlubu”
    Vyber balicku des, krome zasadniho MC tam neni snad ani jeden icq klient, kazdopadne ne Licq, atd…
    Z peti kernelu nebo kolik jich je mi nabootovaly jen dva, takze ani kdyz sem si doinstaloval i686 up 4GB sem nevyuzil 1GB ram protoze se zakousl, nefunguje zvuk (SB), chybi jakysi modul scsimon.. Pripojení USB disketovky “udelej si sam a kdyz nevis jak, tak si trhni”, dementne rozdvojene menu, namountovane partitions jsou uzivateli pro plac, protoze se na ne bez rootovskych prav
    nedostane atd atd

    Ano, je videt skvela prace vyvojaru kernelu, XFree, KDE, ale kde je nejaka snaha Mandrakesoftu spojit to dohromady do sladeneho celku? Tohleto by se dalo u nejake preview nebo alfa verze. Splacnou tri isa s chybejicimi zakladnimi vecmi, hodej to mezi lidi a mysleji si ze ti jim to odladi a vhychytaji chyby a oni pak slavnostne vydaji oficialni verzi a budou za praci jinych kasirovat

    Za tohle by meli dostat velkou bachratou cervenou a dvakrat podtrzenou kouli s vykricnikem.

  27. My_Linux | 09.02.2004 | 20:12 | Odpovědět

    Souhlasim ohledne 9.2 – je to dost humus – adaptec nejede 🙂 bez prekladu jadra, chybi kernel-source.RPM (!) a je az tak jednoduchy, ze vymenit kernel je BRUTUS! (9.1 – kompilace -> lilo -> jedu!)

  28. Anonym | 09.02.2004 | 20:25 | Odpovědět

    FAKT! … i rybicky?
    …tak to je fakt husty.
    🙂

  29. KejPi | 09.02.2004 | 22:48 | Odpovědět

    to orx: nikdo Vas preci nenuti pouzivat Mandrake, ani Vas dokonce nenuti za nej platit, tak co se vztekate. Nikdo Vas dokonce ani nenuti pouzivat Linux, klidne si pouzivejte konkurencni produkty, ale tam uz to s tim placenim vetsinou bude horsi. Ja mam na jednom pocitaci nainstalovaneho Cookera a vsechno chodi, jak ma. Jsem s nim spokojeny – je pravda, ze jsem neinstaloval z ISO, ale rovnou Cookera ze site.

    Na Linuxu je krasne to, ze nic nemusite. Jste uplne svobodny. Pokud se Vam neco nelibi, muzete si to predelat, pokud se Vam nelibi nejaka distribuce, muzete pouzivat jinou, nebo si sestavit vlastni, pokud se vam nelibi nejaky desktop, muzete pouzivat jiny, atd.

    Omlouvam se za delsi prispevek, ale podobne reci me vzdycky dokazkou nadzvednout ze zidle.

  30. bibri | 10.02.2004 | 00:13 | Odpovědět

    Jo jo, rybicky jdou hned jako prvni, babicka posledni.

    Jirka V.: 9.2 tam klidne dejte ale rozhodne to updatnete!

  31. zimors | 10.02.2004 | 10:16 | Odpovědět

    mno skusil som tu beta2 verziu a mam zmiesane pocity z nej. Neviem ci zamerom su potlacovane konzolove nastroje a ci je ulohou 10 vypadat ako windows, vsak kym som sa dostal k instalacii balickov, som musel prejst 2 submenu a az potom som nasiel program na instalaciu balikov. Dalej si neviem predstavit preco je nutne stahovat vsetky 3 CD ked uz aj debian ide instalovat z netu, Som zvedavy aky bude prechod aktualizaciou z 9.2 na 10. Zda sa to len mne, ze cim dalej tym je mandrake pomalsi? mno zatial pouzivam mandrake, ale ako bude dalej? rok co rok budem stahovat a palit nove cd? nech uz konecne spravia netinstal, nielen expert mode

  32. CZ_Slime | 10.02.2004 | 11:45 | Odpovědět

    No po chvili váhání jsem si stáhl beta2, ale co mi s počítačem udělalo …. děs a hrůza, začalo to už chvilku po instalaci když jsem si chtěl pustit mp3 k donastavení systému …. nemám přístup ani ke čtení/prohlížení všeho co je v /mnt/… ani jako root jsem to nedokázal změnit (možná chyba ve mě) nakonec jsem si aspon v rootu zkopíroval pár adresářů, takže aspoň něco hraje.
    Menu je úplně šílený, beru, že MDK preferuje některé aplikace, ale než něco najdu to je doba, rychlejší je to spustit z konzole :-((
    Bez mc jsem se nedokázal obejít, tak jsem si ho tam hodil z beta1, kterou jsem bez problémů nainstaloval na noťáska a běží perfektně.
    Po ránu jsem se chtěl hodit do Woken, leč už nenajely, nad tím budu zkoumat až večer, kdy se vrátím z práce.
    Každopádně beta2 půjde pryč a dám tam buď beta1 nebo 9.2, ještě nevím pro co se rozhodnu

  33. KejPi | 10.02.2004 | 13:44 | Odpovědět

    to zimors: nevim, jak jste prisel na to, ze neni mozne instalovat ze site. Ja uz MDK instaluju ze site hezky dlouho a vzdycky mi to bez problemu fungovalo. Muzete si kdykoli nainstalovat Cookera ze site. Ty ISO image Beta a RC se IMHO delaji proto, aby se na testovani mohlo podilet co nejvice lidi, nejen ti stastlivci, kteri maji dostatecne rychle pripojeni. A tech se v CR diky monopolu jedne nejmenovane spolecnosti dost malo 🙁

  34. zimors | 10.02.2004 | 14:16 | Odpovědět

    Odpoveď na komentár č. 33 : takze kde najdem moznost, aby som nepotreboval vsetky cd? nemyslel som volbu typu expert

  35. KejPi | 10.02.2004 | 16:29 | Odpovědět

    Pokud chcete instalovat ze site, tak si stahnete jen image bootovaci diskety a nove image s driverama, nabootujete, nastavite sit a jedete. Ale tohle Vam nainstaluje aktualni Cooker, cili nebude to betaX. Ciste verzi shodnou s beta, ktera je na tech image nainstalovat ze site nemuzete, protoze vznikne z cookera, ktery se porad, dokud nebude zmrazeny, vyviji. Pokud chcete instalovat jen to, co je na prvnim CD, to by melo fungovat taky, tak proste az vas to vyzve k vlozeni dalsich CD, tak date zrusit (nebo tak neco) – myslim, ze to u te vyzvy byva dostatecne jasne napsano.

  36. GeBu | 10.02.2004 | 16:42 | Odpovědět

    Zkoušel jsem 10beta a přepnul jsem do grafického prostředí, které má v názvu “metal” a vždy (po odhlášení, restartu apod.) mi naběhne modrá obrazovka a dál ani ťuka. Poradíte?
    Před tím jsem zkoušel KDE a Gnome a v pohodě.

  37. Jirka V. | 11.02.2004 | 00:14 | Odpovědět

    Tak a je to. Dal jsem mu tam 9.2 a když jsem odcházel, ujistil jsem jej, že dnes jsem mu ukázal jen negativa a od příště už jen samá pozitiva… 🙂
    Mandrake totiž neznám. Jsem vychovaný na SuSE a teď jedu na Debianu, ale podařilo se. Co od počítače požaduje, to mu jede. Snad největší tragédie, co jsem (nejen já) zaregistroval, bylo zmizení položek KDE menu, ale nakonec to i jeho rybičky přežily….
    J.

  38. orx-qx | 11.02.2004 | 03:35 | Odpovědět

    to KejPi: hm a co to ma za logiku ze si muzu vybrat jiny linux, tady se prece bavime o MDK 10 beta 2

    krome toho nekritizuju Linux, ale praci MandrakeSoftu a jeho vyvojovou/komercni politiku. Linuxove technologie jsou OK ale kdyz chce nekdo delat distribuci, musi s nima umet. Rozdil je krasne videt treba na problemech MDK 9.x se SATA disky (diky kterym laik muze instalacky MDK tak akorat zahodit), zatimco Suse se na SATA nainstaluje ani nemrkne

  39. GeBu | 11.02.2004 | 10:17 | Odpovědět

    Vyřešil jsem to tímto příspěvkem od jinud: Chlapci, stačí smazat /usr/share/config/kdm a potom spustit genkdmconfig. No a je vymalováno můžete se vesele hlásit.

  40. marwell | 11.02.2004 | 14:20 | Odpovědět

    Nevim jak je to s podporou novych MB, ale na asusu P4P8X (intel 865) se mi MDK 10 beta nedari vubec nainstalovat. Instalace sice probehne v pohode, ale po restartu nenabehne ani jadro. Zkousel jsem i updatovat MDK9.2 z cookera, ale stejny problem, s jadrem 2.6 nenabehne. MDK 9.2 bezi v pohode.

  41. GeBu | 11.02.2004 | 15:28 | Odpovědět

    Po betě následuje RC, že?
    Nevíte někdo kdy zhruba bude?

  42. bibri | 11.02.2004 | 15:32 | Odpovědět

    Zitra.

  43. GeBu | 11.02.2004 | 16:40 | Odpovědět

    No, bezva. Plánuju udělat na mandrake jeden projekt (desktopy – jen internet, text a tak), který se má rozběhnout od 1. března. Vypadá to, že na počítačích, které mám dobře běží i beta (jen integrovanou zvukovku mi to nenajde) a tak uvažuju, že bych tam betu nechal. Takže mně zajímá, jestli do konce února bude po té zítřejší verzi ještě další. Čím více chyb vychytaných tím lépe.

  44. hamik | 11.02.2004 | 16:46 | Odpovědět

    Ani po druhem pokusu upgradu z mdk9.0 jsem neuspel a tak jsme pristoupipl k instalaci mdk10.0beta2.Instalace Ok. Ale:
    nemuzu pouzit svoji klavesnici z mdk9.0:-((, nenasel jsem me nejpouzivanejsi programy:
    mc, gqview, gvim, licq, mozilanews, xpdf, xpdq,…:-(. Ted momentalne zapasim s tiskem, hledam lpr, u cupsu se mi nelibi, ze kazdy tisk musim jste extra potvrdit, ze ma SKUTECNE vytisknout!!!
    No uvidime, ale pozitivem je, ze rychlesji nez mkd9.0

  45. *** | 11.02.2004 | 20:39 | Odpovědět

    bezel by mandrake 10beta2 na P450 se 128MB RAM tak aby se na nem dolo celkem slusne pracovat?

  46. GeBu | 12.02.2004 | 08:35 | Odpovědět

    Procesor je dobrý, paměť nevím (možná máš akorát minimum). Teď to zkouším na úplně stejném stroji, ale je tam více paměti. Z hlavy to nevím..

  47. MDK | 16.02.2004 | 18:45 | Odpovědět

    zkousel jsem MDK10 beta2 a nejde nainstalit na SATA disk, des bes hruza. Disk to najde, ale haze to samy chyby, a pri formatovani se to hryzne a konec. Jak je to tedy s podporou sata (via KT600)? Je nejaky distro, kde to jede bez problemu?

  48. mrw | 17.02.2004 | 20:08 | Odpovědět

    Z MDK 10 mam divny pocit…..Ten chybejici MC jsem hned doinstalil, ale jinak toho jelo malo….Zakladem je OPUSTIT JADO 2.6 a nainstalovat 2.4.25-0 … Potom jsem rozjel : sb modul, kolecko na mysi, MandrakeControlCenter, instalace ovladace nVidie. Stale nechodi:
    CDROM – silene, kdyz jede, tak nevytahnu CD ven ani ejectem. Kdyz nejde, tak nejede nic….Harddrake – nejede, porad jen Pockejte prosim…Grafika pres nainstalovanou akceleraci od nVidie je strasne pomala….S vdecnosti vzpominam na 9.2…. Tu fintu se starsim jadrem vyridte kazdemu komu muzete, hodne to pomuze…..

  49. bibri | 18.02.2004 | 01:39 | Odpovědět

    Provozuji 2.6 jiz nekolik mesicu na 9.2 (balicky z Cookera) – mys mi jede, sb taky, nvidii nemam ale je to problem jejich driveru – ty nove uz maji byt udajne na 2.6 pripraveny.

    10.0RC1 se na mem testovaci stroji take chova docela dobre i s jadrem 2.6 (mys bez problemu, CD taky, sb tam neni).

    Takze bych to nevidel zase tak hrozne.

  50. mrw | 18.02.2004 | 12:33 | Odpovědět

    to bibri

    Mam uz take stary stroj. Celeron 400, 256 RAM, sb jeste na ISA. Proste me to 2.6 jadro nedelalo dobrotu, je mozne ze jinym jede v pohode. S Mandrakem jsem prosel spokojene verze 8.1; 9.0 ; 9.1 ; 9.2. A proto me prekvapilo, ze oproti predchozim verzim, jsem mel s 10 zatim nejvetsi potize.9.2 jsem mel tez cookera. Ale co, aspon me to nauci pracovat vic v konzoli :-). Brzo se musim vrhnout na supermount a spravit tu CDROM, zatim nemam cas. Nainstaloval nekdo kmail?? Nenasel sem nikde spravny balicek… Jede nekomu wine?? zkousel sem 2004xxx a 20030813 a ani tuk.. Pri insatalaci nVidie na jadru 2.6 to chtelo ve zdrojacich jadra hlavickovy soubor modversion.h. Nejsem linuxovy guru, neresil jsem to… Preju pekny den…

Leave a comment

Sorry, you must be logged in to post a comment. Login