Vychází únorové číslo časopisu LinuxEXPRES

Vychází únorové číslo časopisu LinuxEXPRES

V pondělí 7. 2. 2005 vychází další číslo měsíčníku LinuxEXPRES zaměřeného na Linux, volně šiřitelné programy a svobodný software. V únorovém čísle je hlavním tématem digitální video a programy mplayer/mencoder.

Na velké desetistránkové příloze odhalí Tomáš Hanusek většinu parametrů tohoto široce používaného programu. Na CD příloze čtenáři najdou speciální LinuxEXPRES live distribuci Os-cillations`s Xfce s nejnovější verzí pracovního prostředí Xfce 4.2, zdrojový instalátor a také balíčky pro všechny nejrozšířenější distribuce.

I zbytek čísla redakce pojala multimediálně – recenze programu Amarok 1.2, výborného video programu DVD::Rip nebo praktický článek o vyladění frekvence monitoru. Na četné dotazy Petr Vojnar pokračoval v článku o správci oken Fluxbox. Zpovídali jsme Jaroslava Kyselu, který toho o multimédiích má co říci.

Z dalších článků jmenujme snad jen případovou studii o nasazení Linuxu v kovárně nebo recenzi notebooku Prestigio v rubrice Hardware. Nechybí recenze knih, hry nebo okénko do oken.Na stránkách www.linuxexpres.cz je ke stažení deset ukázkových stran ve formátu PDF.

LinuxEXPRES je k dostání na stáncích po celé ČR i SR, dále v internetových obchodech shop.qcm.cz, Mareček.kup.to, Linuxsoft.cz a Stinet.sk.

41 komentářů

  1. Pokus | 07.02.2005 | 19:59 | Odpovědět

    V čem jste proboha vytvořili ukázkové pdf??!!!
    Slušně se mě po tom zasekl počítač, a když už to hrabalo nějakou tu minutu tak následoval tvrdý restart!!!
    Prohlížel jsem si to v KPDF, ale ve škole v adobe me to šlo normálně. Vy podporujete Windows?????!!!!

  2. bibri | 07.02.2005 | 20:38 | Odpovědět

    V tom PDF chyba nebude – zobrazil jsem ho pomoci Gv naprosto korektne (pomoci Acroreadru samozrejme take..).

  3. Pokus | 08.02.2005 | 00:23 | Odpovědět

    Tedka jsem to zkusil pomoci gv. Při prohlížení třetí stránky se mě gv kousnul a hrabal celej počítač. Naštěstí aplikace gv spadla…. Nemusel jsem restartovat.
    Acrobat nepoužívám, není svobodný. Asi to bude KDE3.3…. jinak fakt nevim. Ale při jiných pdf jsem nikdy neměl problém….
    ps: stejně si to asi pujdu koupid do stanku. 🙂

  4. hanus | 08.02.2005 | 00:26 | Odpovědět

    V Mozille klik na PDF odkaz, spusti se acroread, nacte, zobrazi, no problem a jeste pri vytizeni proc na 100% (zase enkoduju video jak jinak :o)).

  5. lzap | 08.02.2005 | 10:37 | Odpovědět

    Hanus ty si případ 🙂

    Tvůj procák je chudák, ten se potí i v noci počítám… 🙂

  6. hanus | 08.02.2005 | 11:18 | Odpovědět

    To lzap: To vis, sbirka 300 filmu bez jedineho downloadu z netu da kompu kapku zabrat… :o))

  7. Anonym | 08.02.2005 | 12:54 | Odpovědět

    > Pokus
    To si můžete zjistit sám. Když se podíváte dovnitř toho PDF, najdete tam:
    Application: Adobe InDesign 2.0 CE
    PDF Producer: Adobe PDF Library 5.0

  8. Brouk Pytlik | 08.02.2005 | 14:32 | Odpovědět

    hanus:
    Nenahrával si čirou náhodou seriál Uneseni (Taken)? :o)

  9. hanus | 08.02.2005 | 22:42 | Odpovědět

    Náhodou ne, Frodo :o)

  10. bibri | 09.02.2005 | 10:03 | Odpovědět

    GV se mi nekouse na zadne strance, takze bych to videl na nejaky lokalni problem. PDF je stare – verze 1.3.

    Acrobat je sice nesvobodny, ma hodne blbe ovladani a milion chyb ktere mne stvou pri pouzivani, ale zobrazi vsechna PDF. To se bohuzel o GV (pouzivam ho default) ani XPDF zatim rict neda.

  11. pokus | 09.02.2005 | 10:10 | Odpovědět

    Nebylo by lepší pdf generovat něčím jiným?
    čistě teoreticky, když by to bylo generováno z linuxových programů tak by to mělo být i k přečtení v linuxu, ne?

  12. bibri | 09.02.2005 | 14:54 | Odpovědět

    Az mi dodate neco, v cem muzeme na Linuxu casopis takto sazet, pak klidne … Zatim to mozne neni.

  13. PH | 09.02.2005 | 16:33 | Odpovědět

    Tak proc potom stale lidem tvrdite ze linux doma muze bez problemu nahradit winy? Neni to tak trochu oblbovani? Jak tak obcas koukam do vasich poraden, problemu mate habadej se vsim na co v linuxu sahnete. Kdypak uz bude linux a hlavne Mandrake trochu pouzitelny pro normalni lidi kteri musi pracovat a nemaji cas mesice se hrabat v konfiguracich? 🙂

  14. mari | 09.02.2005 | 17:30 | Odpovědět

    to PH:

    “Tak proc potom stale lidem tvrdite ze linux doma muze bez problemu nahradit winy? “

    Nemyslim si, ze sazba casopisu je neco, co “doma” provozuje kde kdo :o) navic – v tomto designu… :o)

    Kazdopadne – casopis si tu nesazime na kolene sami, pripravuji jej grafici, od kterych nemuzeme ocekavat, ze na pisknuti budou menit sve pracovni navyky…

  15. bibri | 09.02.2005 | 17:48 | Odpovědět

    Presne tak, jestli neco takoveho jen tak doma delate, mozna byste to mohl “jen tak” delat i pro nas, ne?

    Graficke prace u nas navic – jak jinak – realizuje specializovane studio. Jak jste prisel na to, ze jedou na Windows, co kdyz maji macy?

  16. PH | 09.02.2005 | 23:53 | Odpovědět

    Ne ze bych se Vam do toho panove chtel nejak plest, ale to jak odpovidate nemohu za odpoved povazovat. Pravda je ze doma asi lidi moc sazbu pouzivat nebudou, zato si myslim, ze se prevodem ruznych textu do PDF zabyva tech lidi celkem hodne. V MDK jim to jak je videt tak lehce nepujde ze? 🙂 Navic nejde jen o to PDF, ono kdyby se slo do hloubky, doslo by se k mnoha nefunkcnim vecem z MDK.

  17. hanus | 10.02.2005 | 11:14 | Odpovědět

    to PH: O nedostatcich MDK vsichni vime, stejne jako o nedostatcich Windows a dalsich OS. Nevim, proc v tomto prispevku (ukazkove PDF casopisu) tu ale rozvadite tuto bezpredmetnou diskusi, kdyz Vas problem s vyse uvedenym PDF file je zjevne na Vasi strane. Setrte cas svuj i ostatnich. Diky.

  18. bibri | 10.02.2005 | 12:13 | Odpovědět

    PH: pletete pate pres devate. V Mandrake si muzete delat z textu PDF jak vas napadne. V Openoffice je na to jedna ikonka, daji se delat pres ps2pdf, zkratka z cehokoliv. Dela to hodne lidi. Ja delam manual v PDFLaTeXu.

    My se ale bavime o ukazce z casopisu. Ten pro nas sazi graficke studio a podle vseho v Indesignu 2.0. Neni to jen tak nejaky text, se kterym by meli pracovat normalni uzivatele, to je pomerne narocna prace. Nedelame s tim ani my, protoze to neumime. Prilis mne nezajima, na cem to grafici delaji a jak, dodavaji ukazkova PDF, ktere prectu v GV i Acroreadru ve svem Mandrake.

    Tak cemu konkretne nerozumite?

  19. Anonym | 10.02.2005 | 14:41 | Odpovědět

    PH: pokud vam neco v mdk nefunguje, podivejte se do dokumentace k mandrake, projdete si konferenci ci zdejsi diskusi nebo zde zkuste polozit vlastni dotaz a muzeme se pak spolecne pokusit najit nejake reseni

  20. PH | 10.02.2005 | 18:35 | Odpovědět

    Mily pane, ja bych tak blbou distribuci linuxu jakou MDK nepochybne je ani neinstaloval. Ono cloveku uplne postaci, kdyz se podiva na zdejsi dotazy v poradne, aby zjistil co je MDK za hruzu. Debian je linux, ten nedela ostudu celemu GNU/Linuxu jako to dela MDK!

  21. hanus | 10.02.2005 | 18:58 | Odpovědět

    Pane PH, těší nás, že používáte GNU/Linux a sdílíte tak s námi svobodu volby té distribuce, která vyhovuje právě Vám. S pozdravem Tomáš Hanusek.

  22. PH | 10.02.2005 | 23:36 | Odpovědět

    Pouzivam ho a to na rozdil od uzivatelu MDK bez problemu. Nechteli byste tedy konecne zacit vydavat take Vy lepsi a fumkcnejsi distribuce MDK a nebo to distro nechat odejit do vecnych lovist panove?

  23. hanus | 11.02.2005 | 10:14 | Odpovědět

    Pane PH, velmi ocenime vasi pomoc pri zlepsovani distribuce Mandrakelinux. Budete se mozna divit, ale jejich uzivatelu je v CR pomerne hodne, takze vecna loviste zatim ponechame stranou. Osobne jsem s touto distribuci velmi spokojeny. Tesi nas, ze take Vy jste si nasel tu svou pravou :o) S pozdravem T.H.
    PS: Live and let live.

  24. hanus | 11.02.2005 | 10:19 | Odpovědět

    PS: Pane PH, napadlo Vas nekdy, ze na tento web do Diskuze a Poradny pisi lide, kteri maji s distribuci jakekoli problemy? Ti spokojeni zcela spravne pokladaji za ztratu casu zde oznamovat, ze jim vse bezi a nemaji zadne potize.

    PS2: Prosim, nezdrzujte nas touto svou nekonstruktivni kritikou. Odpovidame Vam ze slusnosti, protoze nas takto vychovali nasi rodice. Srdecne diky. S pozdravem T.H.

  25. bibri | 11.02.2005 | 14:54 | Odpovědět

    Je mi lito PH, ale takovou odpoved nemohu akceptovat. Za prve se vubec netyka probranych PDF, za druhe toto je fakt spatne misto na hazeni spiny. Muzete to jit delat klidne na debian.cz (pokud vam na to kluci nechaji prostor, o cemz dost pochybuji).

  26. PH | 13.02.2005 | 19:15 | Odpovědět

    Budete se mozna divit, ale ja se opravdu divim tomu, ze nekdo muze MDK vubec nainstalovat, kdyz to je skutecna urazka linuxu a problemu s tim je vic nez je normalne mozne chapat. Jiste, Vy z toho mate zivnost, ale v podstate zijete z toho, ze okradate lidi. Ano, nestydim se to napsat otevrene. Okradate zakazniky a nezmeni to nic, co byste mohli pouzit jako omluvu. Navic skodite linuxu jako celku!

  27. PH | 13.02.2005 | 19:17 | Odpovědět

    Chvalim Vase ctene rodice za to ze Vas naucili slusnosti. Jiste Vam taky vysvetlili ze neni spravne krast a podvadet a ze to plati jak v beznem zivote, tak to plati stejne rovnez v obchode. Proc se tedy neridite radami rodicu?

  28. Anonym | 14.02.2005 | 01:57 | Odpovědět

    2 PH:

    Prosim, nezdrzujte nas touto svou nekonstruktivni kritikou.

    Napadate zde distribuci, o ktere o par radku nize sam pisete “bych tak blbou distribuci linuxu jakou MDK nepochybne je ani neinstaloval”. Na zaklade toho, ze sam pouzivate pouze svou jednu jedinou oblibenou linuxovou distribuci nemuzete vyvozovat jakekoliv zavery ci srovnani s jinymi operacnimi systemy.

    Pokud mate duvodne podezreni pro porusovani ustanoveni obchodniho zakoniku ci zakona o ochrane spotrebitele ze strany qcm, nic vam nebrani obratit se na soud s prislusnou zalobou nebo take muzete podat oznameni o poruseni zakona o ochrane spotrebitele prislusnemu pracovisti ceske obchodni inspekce nebo jinemu prislusnemu statnimu organu.

    Svymi “vylevy” skodite linuxu jako celku!

    Michal Makovec

  29. cccc | 14.02.2005 | 11:20 | Odpovědět

    Zdravim!
    2 PH
    Sice to opravdu nesouvisí s LinuxExpresem, pdf, a firmou QCM. Ale jinak s vámi naprosto souhlasim! Domnívám se že Mandrake je nesvobodná distribuce a tahá hlavně ze začátečníku prachy. Ale za to nemužeme obvinovat tento server, linuxexpres, pdf a ani firmu QCM! Domnívám se že firmě QCM je naprosto jasné proč se Mandrakesoft takhle chová….(buisness) A pokud jsou alespon trochu Linuxový nadšenci a idealisti(nechci za někoho mluvit), tak se jim to podle mého názoru taky nezamlouvá. Ale tedka trochu jinak…..
    GNU/Linux a věci s ním spojené jsou zvláštní jednou podstatnou věcí. A to je že se vyvíjí naprosto neřízeně a svobodně. Prostě skoro čistá příroda. Programy, weby a distribuce se také mění. Kdo ví! třeba se z tohoto webu zachvilku stane konference pro všechny distribuce. A třeba zkončí v propadlišti dějin. Proto mě přijde hloupé někomu říkat at vypadne z tohoto webu když má jiné názory! Tuto dobu jsme už zažili!!!!
    🙁
    A navíc je to příležitost ke konfrontaci! Protože nejlepší věci se rodí z konfrontace. Pak můžete teprve říct a ukázat že váš názor je ten správný a nebo ne! Tyto debaty ať už kladné či záporné mají prostě smysl!
    Přeji hezký den.

  30. bibri | 14.02.2005 | 11:53 | Odpovědět

    PH: “problemy” s okradanim a lhanim jsme tu jiz resili. Muj nazor k takovymto pomluvam najdete v debate zde. Pokud si myslite, ze lzu, kradu, a poskozuji Linux nebo poradam satanske mse, obratte se na policii CR (prohresky proti zakonu), FSF (pokazeni dobreho jmena Linuxu), nebo na jine ogranizace, resici tyto problemy. Jiste mate dost dukazu, ktere jim muzete predlozit a ja se zadnemu vysetreni branit nebudu protoze vim, ze nic takoveho nedelam a ani to hodlat nedelam. Pokud jen mlatite prazdnou slamu, udelaji si o Vas ostatni zde usudek i bez dukazu.

    cccc: Mandrakelinux je naprosto svobodna distribuce a jeji svoboda zacina tam, ze ji nemusite pouzivat 🙂 Co se tyce jejiho obchodniho modelu tak si myslim, ze nabizime za malo penez hodne muziky (ve srovnani s ostatnimi a dokonce i ve srovnani s Mandrakesoftem) a to take stoji za oblibou a rozsirenim Mandrakelinuxu zde.

    Co se tyce vyjadreni PH, nerekl jsem mu, aby vypadl, ale ze zrovna zde je spatne misto na hazeni spiny. Zadne diskusi ani konfrontaci se nebranim, kdybych se ji branil, jednoduse ty prispevky smazu – to nedelam a delat ani nebudu. Co mne stve je, ze vsechna obvineni me osoby od PH konkretne jsou jen plane a nepodlozene kecy, a to mne stve jeste vice. Vsechno, co zatim predvedl je, ze umi ukazat na mne osobne, ze lzu a kradu, aniz by to podlozil. To neni zadna konfrontace, ale plane hazeni spiny z jeho strany na mne a sem nepatri. At se jde takhle vykecavat nekam jinam.

  31. Anonym | 14.02.2005 | 15:02 | Odpovědět

    2PH:

    na linux.cz naleznete uplne na konci stranky odkaz na newsovou skupinu comp.os.linux.advocacy – Zde se řeší otázky typu ,,Je systém xxx lepší/horší nez Linux?“, případně: ,,Je distribuce XYZ lepší než ABC?“ Myslím, že se nevyplatí tuto skupinu číst (anebo jen pro pobavení).

  32. cccc | 14.02.2005 | 21:31 | Odpovědět

    Zdravim.
    Podle meho to není v žádném případě útok na tebe, BIBRI! Toto je útok na MandrakeSoft!!!! Nikdo tě Bibri neobvinuje že okrádáte lidi. Ba naopak, na rozdíl od Mandrakesoft se snažíte lidem dát lidem Mandrake Linux za opravdu dobrou cenu! Ale o to se nesnaží Mandrakesoft….. A vy jako QCM si tady neprávem vyžerete zlost lidí co pochopili o čem GNU/Linux má být . Viz společenská smlouva DEBIANU.
    http://www.debian.cz/info/social_contract.php
    Dokud se nebude Mandrake této dost dobré myšlenky držet, nikdy nebude svobodná! Bude to pořád o firmě, penězích a né o kvalitním SOFTWARU, či Distribuci.

    jenom pro příklad pár svináren Mandrakesoftu:
    -Neuvolnení 64bit distribuce pro všechny lidi
    -Uživatelé si mohopu stáhnout pouze ořezanou verzi
    (Lidé co nemaj net tak si moc srandy neužijou)
    -časté vydávání distribuce=hrubé chyby

    A jinak Bibri viděl jsi nekdy GENTOO,SLACKWARE či DEBIANA??? Určitě ano a to jak se chovají tyto nekomerční distribuce se nedá srovnat s třeba Mandrake 10.1… O Corporate serveru jsem přesvědčenej že to maj asi vychytaný.
    Chápu proč si třeba nekdo myslí že dělá Mandrake špatné jméno linuxu.
    – do distribuce se dávají naprosto neodskoušené věci. Pro testery fajn. ale když k tomu přijde začátečník tak bude akorát nasranej že nic nepracuje tak jak má.
    A toto mám z vlastní zkušenosti. Protože jsem byl uživatelem Mandraku. Ale po té co jsem zjistil že existují i jiné distribuce, svobodné, stabilnější. Bych už začátečníkovy instalaci Mandrake nedoporučoval…….
    A mou možná podle nekoho nekonstruktivní kritiku berte jako pokus o to aby se lidé vzpamatovali a dali Mandrakesoftu vědět že takhe je to prostě špatně
    !!!!!!!!!!

  33. bibri | 17.02.2005 | 02:27 | Odpovědět

    Jaktoze to neni utok na mne? Dialog vede se mnou a mne jako zastupce spolecnosti osocuje, ze okradame lidi a lzeme.

    Jeste jednou upozornuji, ze nemam nic proti debate nebo konstruktivni vymene nazoru, ale toto ze strany PH nevidim. A pokud mne nekdo takto napada, budu zcela logicky se branit, protoze na to mam pravo! PH ma oproti mne vyhodu anonymity, muze si kecat jak se mu zlibi a samozrejme i lhat, protoze jeho konstrukce o okradani lidi nami povazuji za sprostou pomluvu a lez. To se to pak velkym hubam keca…

    cccc: kdyby se mel Mandrakesoft drzet spolecenske smlouvy Debianu, tak bude vydavat Debian a ne Mandrake. Co to je za argument?

    Dokud tu distribuci bude vydavat komercni firma, porad to bude o penezich (mimochodem to stale a zadnym zpusobem nevylucuje tu svobodu). A ta firma ma take svate pravo si rici, za co chce nebo nechce penize a co jak uvolni. Stejne to dela SUSE, RedHat a dalsi komercni firmy v linuxovem svete. Co je na tom tak nepochopitelneho?

    Sakra lidi, vzpamatujte se z tech myslenek software za 0 Kc! Proc by to melo byt nekde zadarmo? Kdo nebo co to nakazuje? Pojdte to zkusit, zivit se free softwarem, ted hned to zkuste a uvidite, jaka je to lahoda! To se pak velmi lehce vedou reci o tom, co je spatne a jak by se to melo vsechno opravit nebo co bychom si meli uvedomit a nejpozdeji ted hned okamzite zaridit. Problem je v tom, ze jakmile se o software nekdo nejak stara, musi se tim zcela logicky uzivit, jinak to proste delat nebude. Ale to znamena, ze na sebe musi tim softwarem vydelat, a to jde samozrejme strasne jednoduse kdyz to kazdy pali zadarmo, ze…

    To, co tady nazyvate “komercni pristup” s sebou proste nese vyhody i nevyhody jak pro toho, kdo to dela, tak pro toho, kdo to pouziva. Ja stale nevim, co nebo kde je za problem, ze je to tak tezke pochopit a uvedomit si dusledky! Pravda, jeste se na to muzeme vsichni vykaslat…

    Mame tady vsichni svobodu volby, nikdo nam nekaze, jestli pouzivat Fedoru, Mandrake, nebo ten Debian, Kdyz se nekomu libi Debian a jeho spolecenska smlouva, at pouziva Debian! Mi to je zcela uprimne a srdecne jedno, kdo si co pouziva nebo co propaguje. Co nepochopim, je argumentace ve stylu, ze mame delat to same, kdyz jsme neco jineho. A jestli mne neco stve, tak jsou to pomluvy a urazky a to je bohuzel vec, proti ktere se zde musim hajit, protoze jsem “na ocich”.

    Co se tyce distribuci tak jsem jich par videl – Debiana jo, Slack taky, Gentoo zatim ne, ale nekdy si cas najdu, samozrejme Fedoru nebo SUSE znam taky, stejne jako par dalsich. Pouzivam Mandrake proto, ze mi vyhovuje. Ma svoje chyby jako kazda jina vec, ale mne vyhovuje vice nez jina distra. Poskytuje mi stabilni pracovni prostredi se vsemi nastroji, ktere k praci potrebuji. Je pro mne dost svobodna, protoze svoboda software nerika nic o penezich nebo komerci, jak stale nekde ctu. BTW je zajimave, ze tu “orezanou verzi” si stahuji miliony lidi po celem svete a taky jim vyhovuje.

    Az zas budes nekdy “cccc” psat, jak je Mandrake naprd a jak bys ho nikdy nikomu nedoporucil, tak si uvedom par veci. Za prve, jestli bys vubec k Linuxu cuchnul, kdybys poprve uvidel misto Mandrake instalaci Slacku. Za druhe si uvedom, ze kdyz jsi presel jinam, mel jsi nejhorsi zvykani na Linux za sebou a to prave diky Mandrake a nikomu jinemu (a bohuzel pro nej take na nem). Pokud si myslis, ze by Te se Slackem od zacatku cekala jen rajska zahrada, tak to jsi na zatracene velkem omylu.

    Prave tyhle naprosto zakladni veci si nikdy neuvedomi vetsina z tech lidi, kteri maji plna naruci kecu o tom “ze na Mandrake zacali, ale ze by ho nikdy zacatecnikovi nedoporucili, protoze to je shit”. Ne, spatne jmeno Linuxu Mandrake nedela, naopak. Vyzere si spolu s dalsimi “user-friendly” distribucemi tu nejhorsi moznou praci. Vyzere si zastupy uzivatelu, co si Linux chteji vyzkouset a mysli si, ze jim vsechno pujde samo. Vyzere jejich nevedomost pripadne i blbost, protoze vetsina chce vsechno hned a ne slozite. Vyzere si i to, ze ne kazdy ma dost casu aby si kvuli kazde blbine studoval mini-howto o sto stranach v cizim jazyce. Nekdo to totiz udelat musi – jestli je to dobre nebo spatne asi my zde nemuzeme soudit.

    Ale my to vsechno bohuzel vyzirame zaroven s Mandrakem. Na rozdil od drtive vetsiny (!= vsech) ucastniku plamennych debat o tom, ktera distribuce je the best a za co by si ostatni zaslouzili mesic v hladomorne. Zkusenost totiz rika, ze podobnych debat se malokdy ucastni lide, kteri pro tento software neco delaji. Oni vedi to, co jsem zde napsal. Znam takovych lidi hodne a neznam nikoho, kdo by z tohoto pravidla vybocoval. Jsou to lide, kterych si vazim a kteri pro free software delaji opravdu hodne, angazuji se, vyvijeji, pisou, vysvetluji. Ostatni sedi v klidu doma, pouzivaji to, co za ne nekdo udelal, a trati cas svatymi valkami.

    A presne proto mne serou jejich blbe kecy.

  34. hanus | 17.02.2005 | 10:22 | Odpovědět

    ad 33/ – souhlasim a podepisuji v plnem rozsahu.
    Ing. Tomas Hanusek

    PS: to PH 27/ – kdybych byl vztahovacny, mohl bych to pochopit jako urazku a branit se nalezitymi prostredky. Rodice me vsak take ucili, ze: “rozumnejsi ustoupi”. Timto je to me posledni slovo v teto “”””diskusi””””.

  35. lzap | 19.02.2005 | 17:39 | Odpovědět

    Sdílím Ivanův názor. Že vás to baví takhle se navážet do distibuce, která kdyby neexistovala, tak má komunita kolem Debianu o čtvrtinu méně členů. Takže by se další stable neodkládál půl roku, ale rok celý…

  36. cyan | 19.02.2005 | 19:21 | Odpovědět

    Izap: Presne!
    Tohle osocovani mi vazne leze na nervy – pritom se da rict, ze prave distribuce oznacovane za “lepsi” tezce profituji prave z MDK a podobnych.

  37. PH | 19.02.2005 | 21:18 | Odpovědět

    Aby bylo jasno vazeny pane Bibri, nemam zapotrebi lhat jak o me tvrdite a to co zase tvrdim ja, tedy to ze Mandrake je nejhorsi co lze v linuxovych distribucich najit, to tvrdim zcela opravnene!
    A protoze to co vy, (rozumejte Mandrakesoft), dokazete vypoustet do sveta bastl plny nefungujicich programu, bastl s napul prelozenymi a napul neprelozenymi napovedami, bastl ktery proste nestoji ani za cenu CD nebo DVD na ktere to cele cpete, pak bez nejmensich vycitek svedomi klidne prohlauji ze by Mandrakesoft mel co nejdrive bud zacit delat poradne svoji praci a nebo se na to vykaslat! A to druhe, to by mel Mandrakesoft udelat radeji nez to prvni!
    Kdo si totiz nevidi na spicku vlastniho nosu a kdo nedokaze svym uzivatelum nabizet funkcni a odladene distribuce jak to napriklad bezne dela Debian, ten si z uzivatele dela testera a namisto toho ze mu prodava OS a aplikace k nemu na kterych by mohl nerusene pracovat, mnozstvim chyb v neodladenych aplikacich mu v te praci dokonce brani a jeste si za to nechava platit. A toto ja povazuji za okradani o kterem jsem v nekterem z mych predeslych prispevku psal.
    Konstruktivni diskusi se nevyhybam jak tvrdite. Na tuto diskusi by ale musel byt jednak dostatek casu a to ani Vy ani ja zrejme nemame a take by k te diskusi musel byt protivnik, kteremu by necinilo problemy prijmout sem tam take neprijemnou pravdu. Obavam se pane, ze toto Vy rozhodne nesplnujete a ze zde neni ani jiny pripadny protivnik, ktery by byl schopen nezaujate naslouchat a sam tak hovorit.
    Koncim s psanim nekam, kde o to nema protistrana evidentne zajem a preji Vam hodne “spokojenych” uzivatelu, kteri nebudou muset stale psat dotazy na uplne banality do poradny jen proto, ze jim treba nejde nainstalovat ovladac nebo nastavit nejaka soucast HW 🙂

  38. Anonym | 20.02.2005 | 00:04 | Odpovědět

    ad 37:
    dekuji za vas posledni prispevek, verim ze jsem tu (coby protistrana) nebyl sam kdo o vase “opravnena tvrzeni” neprojevoval zajem
    btw. neocekavam, ze se kdy doziju doby kdy “bezni uzivatele” nebudou obtezovat s dotazy jak nainstalovat ten ci onen ovladac ci jak nastavit prislusny kus hardware

  39. Anonym | 20.02.2005 | 00:05 | Odpovědět

    obtezovat samozrejme v uvozovkach

  40. lzap | 20.02.2005 | 12:04 | Odpovědět

    PH: Můj Mandrakelinux mi udělá tu samou práci, jako ten váš Debian. Není ani rychlejší, ani pomalejší, ani více “modrý” nebo ani více “nepřeložený”. Repozitář binárnách balíků obsahuje většinu důležitých balíků, jako Debian, mohu si nainstalovat co chci, kdy chci a jak chci.

    Proč stejně vehementně nenapadáte například firmu Linspire, která evidetntně také “parazituje” na Debianu? Vždyť ji znásilní, předělají, nadělají tam klikátka a je to celé pomalé, nemyslíte?

    Řečnická otázka, milý pane. Evidetně jste totiž Mandrakelinux zkoušel, spíše bych si dovolil odhadovat, že jste s ním začínal. Jako většina. A pak začali francouzi chtít peníze a vy jste se přes to ještě nepřenesl. Jiné důvody pro takové ataky nevidím. Kdybyste totiž začal s Debianem ihned, těžko by vás zajímal nějaký Mandrakelinux.

    Je přirozené, že po čase, kdy člověk pochopí filozofii projektu GNU a Linuxu, tak chce mít systém pod kontrolou.

    Má dvě možnosti – může “přeběhnout”, například k Debianu. Musí ale překousnout, že stabilní verze vycházejí v dlouhých intervalech a s poněkud zastaralými balíčky (důvody jsou nám jasné).

    Druhou možností je prostě pochopit Mandrakelinux. Tak jsem to udělal třeba já nebo Ivan. Umíme jej nainstalovat a nakonfigurovat stejně rychle, jako vy svůj Debian. Stejně rychle mohu spustit svůj oblíbený editor vi, otevřít požadovaný soubor v /etc a provést změnu. Vážený “věčně nespokojený” s Mandrakelinuxem – STEJNĚ RYCHLE NEBO I RYCHLEJI.

    Narážky na nepřeloženou nápovědu jsou liché. Každá distro obsahuje chyby, i Debian. Mimochodem, copak jste dělal v nápovědě? 🙂

    Jestli se tady někdo bojí postavit pravdě čelem, tak jste to vy. Ano vy. Prostě nezkousnete, že existuje distribuce s pro vás zřejmě nepřijatelným distribučním modelem. Ohó, oni po mě chtějí prachy = je to šmejd.

    Já silně pochybuji, že máte praktické zkušenosti s nasazováním Linuxu v obchodní sféře. Pokud byste je totiž měl, pochopil byste, že firmám jde především o čas a peníze. Vedoucí pracovník se NEZAJÍMÁ, jestli se budete paplat s Debianem nebo Mandrakelinuxem. Chce, aby to fungovalo. Toho lze dosáhnout s Mandrakelinuxem stejně dobře, jako s Debianem.

    Co se týče linuxových stanic – tady se budete muset trošku probudit ze sna. Tam Debian dávno prohrál. Víte kolik sekretářek u nás používá Debian? A kolik Mandrakelinux?

  41. bibri | 24.02.2005 | 16:10 | Odpovědět

    Pane PH, nepochopil jste zrejme nekolik veci, ktere uz jsem nekolikrat opakoval. Zopakuji je tedy jeste jednou a naposledy:

    * My (QCM) ani ja (osobne) nejsme Mandrakesoft.

    * Mandrakelinux pouzivam proto, ze mi vyhovuje a plni funkce, ktere potrebuji, bez vetsi namahy (uz cca 5 let). Stejne tak ho pouzivaji ostatni ve firme a stejne tak ho pouzivaji dalsi miliony lidi ve svete. I v CR je dost lidi, kterym stoji minimalne za cenu medii, na ktera ho lisujeme, a kupuji si ho dobrovolne. To samo o sobe vyvraci mnoho vasich tvrzeni vcetne toho “okradani”, takze se jim priste, prosim, vyhnete.

    * Nemam vubec problem slyset neprijemna fakta o Mandrake – ja moc dobre vim o vecech, ktere jsou spatne. Urcite vim vice, nez vetsi uzivatelu a urcite o nich vim vice nez Vy. Take ale vim, co se da zlepsit a jak. Moje prace je pracovat na tom, aby se veci zlepsovaly a to delam.

    * Kontruktivni diskuse neni tvrzeni, ze Mandrake je shit a meli bychom se na to hned vykaslat. Bohuzel – zadny jiny argument od vas doposud nezaznel.

    Az se budete chtit ucastnit konstruktivni diskuse se mnou, vezmete v potaz vsecha vyse uvedena fakta.Pokud nejste schopen je prijmout, zadne konstruktivni debaty s Vami se asi nedockam.

Leave a comment

Sorry, you must be logged in to post a comment. Login